Úvodní stránka Co je Lakárie Připravovaná Lakárie Účast na Lakárii Stažení souborů Legenda Minulé Lakárie Autoři

  

Minulé Lakárie - 2. Lakárie

  

Konala se 22. až 24.10. 1999 u Obce Nevřeň, asi 10km SZ od Plzně. Část hry se odehrávala ve velice hezkém a působivém podzemí. Pravidla hry se moc nezměnila. Měl jsem sice rozpracovaný systém volného vývoje postavičky bez povolání (hráči by si vybírali dovednosti ze všech oborů, ne vše by šlo kombinovat), ale nakonec jsem od něj upustil, protože jsem si nebyl jistý, zda hráči zvládnou přechod na nová pravidla.
Zúčastnilo se 37 dobrodruhů v devíti družinkách. Čtyři družinky hrály za zlo, pět za dobro. Dále se zúčastnilo 46 různých bestií a cizích postav a dva organizátoři (Azrik a Zip).
Počasí se celkem vydařilo, organizačních chyb nebylo příliš, většina lidí byla fajn a užila si. Suma sumárum, akce se povedla :-)

Některé zajímavosti:

-Víte, že na 2. Lakárii byly dva zlodějské cechy? Oba byly supertajné (osobu mistra znali jen příslušníci cechu) a šly si navzájem po krku.
-Mistr hraničář měl z velkých balvanů, které mu měli nanosit dobrodruzi, postavit Stonehenge. Měl však trochu problémy s logistikou kamenů a tak se domluvil s medúzou, zaplatil dobrodruhům a bestiím, postavil Stonehenge z lidí a nechal je zkamenět. Pomocí vhodného software (disketa) pak předpověděl příchod Armabetonu.
-Alchymista měl jako zbraň povolenou reálnou píšťalu (pro neznalé sestřička hákovnice) a skutečně s ní střílel.
-Na konci Armabetonu bojovali Dobrý lesní víl Hnikkar a dobrá bestie Mirek Dušín za zlo jako kostlivci.
- Nejtvrdším provedeným trestem ze strany Noční hlídky, bylo uvázání ožralého pobudy (jak se později ukázalo mistra zloděje) k pranýři, přičemž prý poblil tračníka. Nejtvrdším zamýšleným trestem bylo utětí ruky Hnikkarovi za bezdůvodné napadení družinky (temné). To se ukrutně zvrhlo. Velitel hlídky za tak těžké zatčení požadoval menší odměnu a družinka ho urazila měďákem. Velitel je chtěl pranýřovat, ale oni se postavili na odpor. Nakonec se téměř do jednoho vybili. Při tom stráži pomáhal Hnikkar, čímž si vysloužil milost (kdo by se s nim taky tahal až k řezníkovi).
-V hospodě (u kupce) bylo možné nakoupit reálné jídlo (čaj, chleba, buřty, sušenky) za mizivý herní peníz.
-Vejce Kostěje Nesmrtelného bylo ukryto tak dobře, že ho do konce hry nenašli ani organizátoři.
-U Mirka Dušína bylo možné získat Bobříky. Dali se výhodně prodat u hraničáře na kožku, nebo u řezníka na maso. Bobříci se udávali těžko. Mirek Dušín si stěžoval, že když nabízel Alchymistovi bobříka stání na hlavě, střílel po něm dotyčný z děla. Jediného bobříka - Bobříka mlčení získal kouzelník Vlado. -V jedné družince byl kroll válečník s jedním magem. Byl to následek experimentálního lektvaru Barbucha. Kroll ovládal kouzlo Všivák
-Seržant tračník z Noční Hlídky dokázal sám zatknout celou družinku.
-V podzemí byli pouze tři speleokanibalové, ačkoli některé družinky byly přesvědčeny, že jich tam bylo až deset.
-Nejsilnější zbraní ve hře nebyl meč Ex-kalibr, ale Butcherův (řezníkův) sekáček.
-Výběrčího daní nakonec klepla pepka když někdo zaplatil mnohonásobek požadované daně.
-Při vytváření superkostlivce Kverka dobrovolně odevzdalo VŠECHNY své životy osm nekromantů. Pokud by se jednalo o standardního kostlivce, měl by kolem sta (!) životů.
-Mák si první polovinu hry musel u každého kouzla házet mincí, zda se mu povede.

  

Ohlasy účastníků:

Mimo jiné, slyšel jsi už o kraji, kde by nejmocnějším kouzelníkem byl feťák? (bílá strana je mrtvá, mistra čaroděje jsem zabil osobně, proti černým kouzlům a bleskům mám imunitu ...) - nájemný hobit kouzelník Vlado.

Nikdo to moc nevyzdvihoval, kritiky bylo dost (zejména na dobrodruhy), ale bylo to fakt dobrý. Po dlouhé době dobře strávený víkend - dobrodruh Princezna.

Z hlediska potvory to dobré bylo. Družinky mohly být trošku aktivnější (s výjimkou Hlídky, ta mi dala do zubů, ani jsem je nestihla moc zamagovat), ale to nebyla Tvoje vina, že se družinky musely provokovat, aby se pustily byť i do ubohé veverky - Šavlozubá veverka Min.

Každopádně druhá Lakárie byla velmi zdařilá, i když v pozdní sobotní odpoledne už se trochu vytrácel jakýs takýs děj a soudržnost celého Lakárijského světa. Podzemí bylo fakt vynikající a výborně doplňovalo atmosféru. Škoda jen, že když jsme tam byli, tak jsme byli dost slabí na to, aby jsme tam řádně obstáli. Armabeton taky vůbec nebyl špatnej i když systém neustálého oživování jsem fakt vůbec nepochopil. Každopádně zvítězila temná strana, takže stejně není co řešit - dobrodruh Štěpán.

Lakárie aneb zlo se opet vrátilo
I letos na 2. pokracování zábavné hry v prírode se sjelo neco okolo 80 lidí, aby se ponorili do sveta mýtu a legend. Navlékli na sebe kroužkové brnení, kovové helmice a ozbrojeni meci se vydali do lesu zahnat desivé príšery. Mezi príšerami se objevili zelení a odporní goblini, kterí žili v podzemí, kanibalové, kterí ožírali mrtvé, temní mágové se svými desivými nemrtvými služebníky a jejich hrozní pánové: kníže Dracula, hrozný Liche a vecný, neskonale desivý a krutý vládce temnot Megadeath. Proti této desivé a hruzostrašné armáde se postavili hrdiní válecníci, prírody znalí hranicári, bílí mágové a zlodeji využívající své schopnosti pro "dobro". Objevila se tu i Ankh-Morporská mestská stráž a "dobrý" vudce Paladin. Pak tu byla spousta dobrodruhu, kterí "pracovali" jen za peníze. Po celý jeden den se dobrá i zlá strana snažila najít zpusob, jak privést na náš svet své vudce. Mezitím se samozrejme setkávaly v divokých a krvavých bitkách. Vecer se temná i dobrá strana stáhla do hostince (do takzvaného mírového pásma), kde goblini i jini "hrdinové" prednášeli své príspevky do bardské souteže. Nakonec ji vyhrál pevec s kosou se šlágrem "Nepudu domu" (samozrejme príslušne pozmneneným). Nakonec goblini a Skretí král spustili skreti šlágr Go East od Pet Orc´s Boys, ke kterému se nakonec pridali i slicní elfové, proti kterým byla tato písen cástecne namírena. Další den ráno vudcové dobra a zla sebrali své poloopilé vojáky a vydali se na bitevni pole. Velitelka Dobra - mocná Amazonka chtela vyjednávat s hrozným Megadeathem. Prednášela ruzne hloupé návrhy, jako mír, dohoda, spolužití, sociální jistoty, konec nezamestnanosti, atd. Megadeath s temito hloupostmi nesouhlasil a prednášel své návrhy: Všichni se musí chovat zle, být mu loajální, lidské a elfí obeti pro jeho hladovející armádu, vysokou podporu v nezameestnanosti, zrušit akci "cisté ruce" a zacít akci "špinavé ruce"... Pobocníci Amazonky to však nevydrželi poslouchat a zaútocili na Megadeatha a Megadeathovi pobocníci zas vyrazili na Amazonku. Pobocníci byli hned v zápetí zniceni mocnou magií obou vudcu. Pak se tito velitele pustili do sebe navzájem a nakonec se v desivém okamžiku anihilovali. Nacež propukla obrovská bitva, kouzelníci obou armád sesílali blesky, metali ohnivé koule, hranicári pálili ze svých dlouhých luku a válecníci se s desivým revem vrhali na neprátele. Krev prátel se mísila s krví neprátel a vpíjela se do zeme. Zeme, zrudlá krví, se promenila v bláto. Mrtví a ranení se váleli po zemi a jejich "kamarádi" po nich bez lítosti šlapali. Dobrá armáda pomalu podléhala desnému útoku nestvur, pomalu rídla, až zustalo jen 5 srdnatých bojovníku, jenže i ti za chvíli podlehli obrovské presile. Jakmile padl poslední, tak temná armáda propukla v desný a vítezný krik. Tak se na jedné malé planete, tretí od slunce, v jednom malém ambiciózním státecku, nedaleko malé vesnicky Nevren rozhodl odveký boj dobra a zla, ale tentokrát zlo vyhrálo ...
Epilog : Mrtví najednou zacali vstávat, oprašovat se, sbírat své vybavení a povídat si o probehlé bitve. Na scéne se objevil hlavní organizátor se zásobou lécivých lekvaru a medikamentu. Po chvíli pronesl pár slov díku za úcast, za ferplay atd. Po tomto proslovu zacali všichni kricet a jásat. Pak se lidi, goblini a vsichni ostaní zacali rozcházet bok po boku k táborišti. Poté se již v civilních šatech vydali vstríc svým domovum, školám ci pracím, vstríc svým životum a problémum s parkováním. I tentokrát odjíždeji naplneni vzpomínkami a kontakty na nové prátele. Naštestí vedí, že se sem za rok budou moci zase vrátit a znovu pokoušet dobrodružství - Pavel, Goblin v zeleném.

2. Lakárie z pohledu organizátora:

Akce začínala nevesele. Celý týden před Lakárií jsem měl horečky, kašel a hlava mi třeštila. kdybych nemusel, zůstal bych doma v posteli a potil bych se. Naštěstí o víkendu vždy přes den horečka a bolest hlavy ustoupila a já byl schopen něco dělat. Navíc mi odpadlo mnoho důležitých bestií a CP (částečně kvůli mrazivému počasí, částečně z osobních důvodů). Tentokrát jsem se poučil z minulé Lakárie a nechal jsem si v záloze několik dobrých hráčů, takže jsem klíčové role sice ne ideálně, ale přeci jen obsadil.
Na místo jsme se Zipem dorazili už ve čtvrtek večer. V místním hostinci nás čekaly příjemné noviny 1) hostinský kvůli nám udělal zabíjačku, 2) máme k dispozici vytopený sál hospody. Vzhledem ke zdravotnímu stavu jsem sál rád využil, teplou stravu v hospodě samozřejmě taktéž :-)
Ve čtvrtek jsme donesli věci na místo, ofáborkovali hrací území i cestu k němu a začali lézt děrami, křovím i po stromech a rozmisťovat důležité herní věci. Odpoledne začali dorážet první hráči a my je odchytávali a rozdělovali jim role. Kupodivu jsme nemuseli jezdit pro většinu lidí do Plzně, jak jsme se báli, hráči se zpravidla dopravili sami. Udělali jsme chybu, když jsme zakončili navigační fáborky už nahoře a nevedli je až k nám dolů, ale postupně se k nám všichni dostali a role byly rozděleny. Při rozdělování rolí jsem nechtíc některé bestie a CP špatně informoval o jejich roli a došlo k několika nedorozuměním, čímž jsem jim omezil zábavu a požitek ze hry. Velmi se omlouvám. trochu jsme sice trnuli, kdo všechno nedorazí, ale nakonec se ukázalo, že jsou tu téměř všichni, lidí bylo jen o fous pod ideální stav a počínáno i s těmi, co měli určitě dorazit v sobotu, jsme byli kompletní.
Část profesních zkoušek se stihla už v pátek, část se dodělávala až dopoledne během hry. Nejhůře na tom byli zloději, jejichž mistři dorazili až o půl jedné v noci a kteří vystupovali těžce inkognito a tak je dobrodruzi sháněli ještě dlouho během hry. Úroveň kostýmů celkem ušla, většina lidí se na hru připravila, což jim chválím :-)
V sobotu ráno jsme začali budit o něco dříve, aby se stihlo, co se večer zanedbalo, tj. rozdělení rolí, herních věcí a peněz, rozmístění posledních herních věcí po place (za což děkuji Goblinům) a příprava podzemí. Byla to fuška, ale kupodivu to moc neskřípalo a hra skutečně začala včas. Ze začátku se ale většina postav vyskytovala jen v první třetině herního území a dozadu nikdo nešel. Postupně jsme lidi vyštvali i tam.
Z počátečního průběhu hry toho tolik nevím, protože jsem vyřizoval resty v táboře a hrací území obíhal Zip. Později jsme se prohodili a obíhali střídavě oba, snažíce se průběžně vypouštět do hry různé kvesty a informace a vůbec ji co nejdříve rozproudit. Po obědě se ukázalo, že úkoly se řeší celkem pomalu a tak jsme podstatně urychlili vstup různých zápletek a kvestů do hry.
Bohužel se nám na začátku nepodařilo sehnat tolik upsaných duší a tak neměl u Kupce (v Pekle), kdo makat a oheň se rozhoříval jen pomalu. Nebýt Výběrčí daní Lacerty, která vybírala od družinek daně spíše v práci, než v hotovosti, nebyl by v hospodě teplý čaj až do oběda. Ani během hry, ani o obědě nebyl v hostinci velký nával a většina jídla, které bylo k mání za symbolickou cenu v herních penězích, se nesnědla.
Během dopoledne jsem také oběhl podzemí a vysvětlil tam některá nedorozumění v pravidlech. Podzemí mělo podle očekávání skvělou atmosféru a musím se přiznat, že jsem se při pozorování družinek makajících na plné obrátky dobře bavil. Speleokanibalové znali celé podzemí jak své boty a dovedli se v něm proklatě rychle pohybovat i potmě a své znalosti dokázali patřičně využít. Ačkoli byli jen tři, vím o družinkách, které byly přesvědčeny, že jich tam bylo deset. trochu jsem jim záviděl ... Do podzemí se nakonec z časových a organizačních důvodů nedostala jedna družinka a půldruhého tuctu bestií, za což se opět omlouvám (omluva ani první ani poslední :-(. Také moc děkuji podzemní partě, která to neměla jednoduché (celý den v podzemí), ale přesto se snažila vytvořit vhodnou atmosféru pro všechny.
Do oběda se pomalu začalo vyjasňovat mezi stranami. A začalo být zřejmé, že černých je sice méně (čtyři družinky proti pěti), ale jsou na tom podstatně lépe, protože jsou aktivnější a vynalézavější. Pasivita a tupost některých bílých družinek byla přímo úděsná. Vůdci bílé strany za celou hru nikdo nepoložil ani jedinou otázku! Družinkám se muselo všechno strkat pod nos a k boji se musely tvrdě nutit. Zdaleka nejvíc si mezi sebou hrály bestie. Mezi prvními musím jmenovat Gobliny, Máka, Obřího pavouka, ale i drtivá většina ostatních byla skvělá. Děkuji všem. Znovu se potvrdilo, že na podobné hry by měli jezdit jen lidé starší 18 let. Ani ne tak kvůli bezpečnosti, ale mladší děcka si prostě neumí tak hrát.
Sobotní finále (chytání Azrika, hledání paladina) a konec hry jsme kvůli dešti urychlili zhruba o půldruhé hodiny. Díky čemuž sice hráči nepromokli, ale na druhou stranu se nestihly některé kvesty (meč Ex-kalibr, svaté relikvie), za což se hráčům také omlouvám. Předehrou finále hry byla stavba a rozběhnutí monumentálního Stonehenge, což se podařilo jen díky geniálnímu nápadu Mistra Hraničáře. Hon na Azrika se nepovedl podle původních záměrů, jedna z jinak schopných družinek, si nenechala vysvětlit rozdíl mezi hrou a organizací. Nakonec byla zábava alespoň při boji a přepravě mrtvoly. Také hledání paladina se moc nezdařilo. Nad pasivitou a ignorantstvím většiny bílých by si rval vlasy i Budha. Nakonec se ale vše zdárně dokončilo, vyhlásil se konec hry a posbíraly se zbylé herní věci. Děkuji všem za pomoc.
Po konci hry jsme ještě prolezli podzemí a uklidili všechny zbytky po hře. Pak jsme se ohřáli u ohně a trochu pokecali a vyrazili do hospůdky. Sál Hospody byl pěkně našlapaný, jídlo a pití v lidech jen mizelo a zábava proudila. Jako jakýsi tápavý pokus o sobotní zábavu jsem nechal Skřetího krále vyhlásit předem připravenou soutěž ve Vogonské poezii. Soutěž se mimořádně povedla. Lidi se toho chytili, příspěvků (mnohdy tvořených na místě) bylo na hodinu a půl programu a atmosféra byla skvělá. Odpadky létaly na pódium, lidi tloukli hlavami o stůl, jeden zoufalec vyskočil z okna ... Jinak jsme řvali smíchy a myslím, že dost lidí se fakt bavilo. Na závěr se zapěla křetí hymna GO EAST a vyhlásil se vítěz (dle mého názoru zasloužený) - Sáhib.
Po soutěži jsme ještě probrali politiku a program na zítřek - zde velmi děkuji za pomoc Zipovi, Erwinovi, Deffovi a Kryskladovi a pak jsem, blízký totálnímu fyzickému kolapsu, konečně odpadl.
Druhý den ráno jsem rozdal diplomy a tekuté ceny za dobré hraní (rozhodování, komu co dát, bylo velmi obtížné, nekamenujte mě za neobjektivitu). Poté jsme nechali rozdělit hráče na dobro a zlo (vyšlo to dost rovnoměrně, takže jsme nemuseli moc zasahovat) a začaly obřady.
Obřad černých (výroba superkostlivce Kverka) byl velmi hezký a malebný, skvěle jsem si ho v roli obětiny užil. Bílí se ale zpozdili a napadli černé až po obřadu. Boj byl přerušen až příchodem Megadetha. Kdy se bílí stáhli a začali urychleně oživovat Paladina. Černí dorazili také trochu pozdě, ale obřad napadli, i když k boji se museli doslova kopat. Za zmínku stojí akce spojených Zlodějských cechů, kteří na objednávku Líče ukradli při obřadu meč Ex-kalibr a zabili s ním mocného Draculu, který už začínal Líčovi přerůstat přes hlavu.
V pozdějších fázích boje vyhlásil Zip oživení Paladina a příchod Armabetonu. Byla zvěstována omezení v magii a místo Velké bitvy Dobra a Zla.
Armabeton jsme stihli přesně na čas. Boje jsem se radši neúčastnil, byl jsem ověšen foťáky a dokumentoval jsem. Také jsem dostal na starosti zbytky Alchymistových lektvarů, které měly v omezené míře sloužit k doplňování životů a magů během Armabetonu. Počítal jsem s tím, že velkého panáka těch HNUSŮ si většina lidí rozmyslí, ale podcenil jsem je. Když začalo být používání lektvarů moc masové, bylo zatrhnuto. Před bitvou se okázale navzájem vyrušili Megadeth s Paladinem a pak začal boj. Postupně začala být zřejmá převaha černých a ti také nakonec zvítězili.
Zasprintoval jsem pro zapomenuté diplomy, poděkoval všem zúčastněným a vyhlásil volné souboje jako podívanou místnímu obyvatelstvu (podmínka pana starosty).
Balení a úklid, kterých jsem se opravdu děsil, se za pomoci spousty hodných a zodpovědných človíčků zkrátily a zjednodušily na minimum. Velmi děkuji :-)
Nakonec jsem odjel relativně brzo, takže jsem se v neděli stihl trochu vypotit a vyzdravit. Mezi lidma mám stále ještě hodně věcí a apeluji na jejich vrácení. Už tak se mi toho ztratilo a zničilo dost. A výsledek? Ta děsná spousta práce za tu srandu a zábavu určitě stála, ale příště už podobnou hru nedělám, je příliš organizačně náročná. chce to vážnou změnu pravidel.

  

družinka bojuje s Bojovým mnichem (inkognito Mistr zloděj) obří pavouk omotává gobliní šamanku zleva: Šavlozubá veverka, Medůza, Kostěj Nesmrtelný a Medvěd Ghůl si rád pochutnal na lidském mase Hlídka zatkla Gobliny
v podzemí čekal na družinky i strašlivý Megadeth Stonehenge postavené Mistrem hraničářem ze zkameněných dobrodruhů a bestií superkostlivec Kverk likviduje Přízrak a osvobozuje Megadetha Erienská družinka přednáší Vogonskou poezii lakárijský poklad